بستن
سبد خرید

قیمت و خرید انواع تجهیزات گلخانه| لیست تجهیزات ونمایندگی فروش و

قیمت و خرید انواع تجهیزات گلخانه| لیست تجهیزات ونمایندگی فروش و

۱۴۰۱/۰۱/۱۷ قیمت و خرید انواع تجهیزات گلخانه|  لیست تجهیزات ونمایندگی فروش و خرید تجهیزات گلخانهای در مجموعه فروش بی واسط بعنوان بزرگترین نمایندگی پخش لوازم و تجهیزات ساخت گلخانه به نرخ کارخانه و ارزانتر از بازار صورت می گیرد.
شما در این مجموعه می توانید انواع تجهیزات مورد نیاز ساخت گلخانه شامل: انواع قطعات سازه ای گلخانه، ناودان های گلخانه، پنجر سقفی، موتور گیربکس پنجره گلخانه، پوشش ضد حشره، پرده ذخیره انرژی، سیستم گرمایشی گلخانه و بخاری گلخانه ای، تهویه گلخانه، فن سیرکوله، پد سلولزی،فن اگزوست، سیستم خنک کننده مه پاش، فیلترها و انواع تجهیزات آبیاری قطره ایمی باشد.

گلخانه

رشد مناسب، پرورش تجاری و محصول دهی بهینه کلیه گیاهان با کیفیت باال؛ نیازمند شرایط مطلوب محیطی از نظر شدت نور، دمای روزانه، دمای شبانه، میزان رطوبت نسبی هوا و رطوبت خاک می باشد. احداث گلخانه، با ایجاد شرایط محیطی الزم طبق پارامترهای مذکور، فضای مناسبی را جهت رشد و پرورش گیاهان درهمه فصول ایجاد نموده و گیاهان را از عوامل خسارت زا مانند باد، طوفان های ویرانگر، سرما و یخبندان محافظت می کند. عوامل محیطی موثربر رشدهرگیاه خاص، متفاوت بوده و کنترل دقیق این پارامترها مانند شدت نور، دمای روزانه، دمای شبانه، میزان رطوبت نسبی هوا،رطوبت خاک، CO2، آنالیز آب برای آبیاری و .... منجر به تولید محصول با کیفیت باالتر شده و سودآوری تجاری مجموعه گلخانه را باال خواهد برد. ارائه مشاوره درزمینه اتوماسیون و کنترل اتوماتیک پارامترهای مذکوردرگلخانه ، توسط کارشناسان مجرب شرکت فامکو به مشتریان محترم این صنعت ارائه می گرد

اهداف ساخت گلخانه های تجاری

: تولید محصوالت خارج از فصل تولید در فضای باز

حداکثر تولید در واحد سطح

کاهش هزینه تولید در واحد سطح نسبت به تولید در فضای باز

استفاده بهینه از نهادهای کشاورزی ) آب، بذر،کود، سموم و ...(

استفاده از روش کشت هیدروپونیک )آبکشت(

کنترل آفات، آ لودگی ها، بیماریها

اشتغال زایی

استفاده از زمین هایی که امکان کشت باز در آنها وجود ندارد.

قابلیت رقابت با ریسک کم در بازار با توجه به نوع محصول مورد نظر جهت تولید، ساختار گلخانه مشخص می گردد. حداقل مساحت که دارای توجیه اقتصادی و مقرون به صرفه باشد 3000 متر مربع می باشد.

تقسیم بندی گلخانه

گلخانه شیشه ای

وجود زاویه در تاج این نوع گلخانه که شکل آن را شبیه به کلمه A میکند دلیل نامگذاری این مدل میباشد. این شیب تند باعث هدایت برف و باران به سمت ناودانی و همچنین هدایت تعرق داخل گلخانه به طرفین شده و از طرفی باعث شکست اشعه نور به سمت داخل گلخانه برای استفاده از ماکزیمم تابش نور میگردد. به دلیل وزن زیادشیشه نسبت به سایر پوشش ها و همچنین ابعاد کم شیشه فاصله ستونها و کمانها از همدیگر کم بوده وزن سازه در واحد سطح زیاد، بنابراین سازه سنگین و گران است. سازه معموال در مناطق باذخیز ه و بارش برف ساالنه زیاد است احداث میگردد. ضریب انتقال حرارت شیشه نسبت به سایر پوشش ها باال بوده که از معایب این سازه به شمار می رود. برای بر طرف نمودن این نقیصه میتوان از پوشش های دو جداره ورقهای پلی کربنات استفاده نمود که مستلزم صرف هزینه بیشتر است.

پوشش این نوع گلخانه ها به دالیل ذیل از شیشه می باشد:

  • ضریب عبوردهی باالی نور
  • بهره برداری در چهار فصل سال

سقف قوسی )ROOF CURVED

دالیل استفاده از سقف های قوسی: شرایط الزم براییک گلخانه خوب حجم و فضای کافی است زیرا هر قدر حجم و فضاییک گلخانه بیشتر باشد چرخش هوا در گلخانه بهتر و در نتیجه CO2الزم برای انجام عمل فتوسنتز به مقدار کافی در اختیار گیاه قرار میگیرد. کاهش سطح تبادل حرارتی سازگاری با اقلیم های مختلف کاهش مصرف سوخت امکان احداث در مساحت های بزرگ نحوه مونتاژ پیچ و مهره ای)پرتابل( در سازه های سقف قوسی، پوشش های پلی اتیلن ) نایلونی( در زمان کمتری و به راحتی نصب و به سازه توسط پلی الک پیچمیشوند، این سقف ها به جهت ظاهر آیرودینامیکی کمترین مقاومت را در برابر باد از خود نشان میدهند .وزن کم پوشش های پلی اتیلنی ) نایلون( و همچنین مقاومت این سازه ها در برابر باد و برف باعث میشود وزن سازه در واحد سطح کمترباشد بنابراین قیمت سازه سقف قوسی نسبت به سازه سقف شیروانی )frame A )کمتر شود.

از دیگر محاسن پوشش های پلی اتیلنی تبادل حرارتی پایین و همچنین خواص ویژه RED INFERA , Fog Anti که در بخش پوشش های گلخانه ای بطور مفصل توضیح داده خواهد شد. قابلیت دیگر سازه های تونلی، دو پوش کردن سازه و تزریق هوای فشرده به داخل آن است که باعث کاهش 40درصدی مصرف انرژی فسیلی و بطور قابل مالحضه ای مشکل تعریق را برطرف می نماید.

در سازه های گلخانه ای مولتی اسپن برای کشت و تردد راحت تر و استفاده بهینه از تمامی سطح، قوس را بر روی ستونهای عمودی نصب می کنند.حداقل ارتفاع ستونها 2 متر میباشد. مشکل این نوع گلخانه ها در تهویه میباشد. احداث سیستم پنجره برای این نوع گلخانه ها مشکل تر از گلخانه هایFrame A است. با توجه به اینکه تهویه طبیعی هوا برای کاستن هزینه کنترل دما و رطوبت از مهمترین آیتمهای گلخانه های تجاری میباشد لذا اجرای صحیح و کارایی این سیستم بسیار حائض اهمیت است. ساخت پنجره با سطح تهویه باال و استفاده آن در باالترین نقطه سازه از مزایا و پارامترهایی میباشد که شرکت های سازنده بر آن تاکید مینماید.

فونداسیون گلخانه GREENHOUSE FOUNDATION

فونداسیون ها معموال از جنس بتن می باشد و ابعاد استاندارد فونداسیون ها cm 50 در cm 50 و عمق حفره فونداسیون 80 تا 100 سانتی متر می باشد که بنا به نظر کارشناسی متغیر می باشد.

ستون های اصلی و کمان ها MAIN COLUMN ARCHES

ستون های گلخانه از پروفیل های 80 در 80 میلی متر با ضخامت 2 ،5/2 3 میلی متر می باشد. ارتفاع ناودان در این گلخانه ها به طور معمول به 4 الی 5 متر می رسد. فاصله بین ستون های خارجی 2/5 متر و فاصله بین ستون های داخلی بین 2/5 الی 5 متر می رسد. ستون ها از جنس فوالد می باشد که بر اساس استاندارد)dip-hot )گالوانیزه شده است. کمان ها یکی از مهمترین اجزاء گلخانه می باشند که از ورق ها یگالوانیزه )dip-hot )در طی یک پورسه ممتد ساخته می شوند.

قطر لوله های کمان 60 و 5.1 میلی متر می باشد. فاصله کمان ها از یکدیگر 5.2 متر خواهد بود. شکل قوسی کمان ها عالوه بر افزایش تهویه در گلخانه مقاومت سازه را در برابر برف و باد شدید نیز دربر خواهد داشت. سرستون اتصالی که ستون، کمان، ناودان و کراپ بار را به یکدیگر متصل می کند، سرستون نام دارد. بدنه اصلی سرستون و اتصاالت آن تماما از فوالد مخصوص با ضخامت دو میلی متری و گالوانیزه شده می باشند.

انواع قطعات سازه های گلخانه ای

  • کمربند زیرناوددانی

  • پروفیل اچ

  • بست سدل 60

  • درپوش لاستیکی 80*80

  • بست 80*80

  • یوبولت10

  • بست راک

  • بست لامپی

  • بست L

  • بست راس کمان

  • سرستون میانی

ناودانه های گلخانه ای

ورق ناودان ها دارای 5.1 متر طول و500 میلی متر عرض و به ضخامت 2 میلی متر می باشد؛ و از ورق هایی استفاده می شود که به روش steel galvanized sendzimer گالوانیزه شده اند. این ناودان ها با 11 خم آن هم با زوایای خاص بمنظور باال بردن استحکام تولید می شود. ناودان ها یکی از مهم ترین اجزاء مقاومت گلخانه در هنگام طوفان یا بارش برف بوده و عالوه بر آن با ظرفیت کامل جهت تخلیه آب باران در سازه گلخانه ای استفاده می شوند. حرکت پرسنل بر روی ناودان ها، دسترسی به قسمت های باالیی را ممکن و آسان می کند. برای اتصال پالستیک سقف به ناودان در لبه های ناودان پروفیل های الکینگ کانال ساخت هایپر صنعت فامکو که تماما از ورق های steel galvanized sendzimer ساخته شده است استفاده می گردد.

پنجره سقفی S

موتور گیربکس پنجره گلخانه

امروزه در گلخانه ها برای خروج هوای گرم به خصوص در فصول گرم سال، از پنجره های قابل باز وبسته شدن روی سقف استفاده می گردد. استفاده از این پنجره ها موجب تهویه طبیعی گلخانه و خروج هوای گرم از داخل گلخانه می شود.استفاده از این پنجره ها در کاهش هزینه های تهویه نقش به سزایی دارد. این پنجره ها شامل رک و پینیون،ریل و چرخ دنده، موتور گیربکس سه فاز قوی و یک لوله انتقال دهنده قدرت می باشند که به صورت مکانیزه باعث باز و بسته شدن پنجره گلخانه در مواقع برف و باران و تگرگ و ... و باز شدن پنجره در هنگام خروج گرمای اضافی گلخانه می گردد.همچنین در گلخانه های مکانیزه برای جمع کردن پالستیک جانبی از موتور گیربکس دیگری استفاده می گردد که به آن گیربکس رول آپ گویند. ً

قوی و یک گیربکس رول آپ یا همان گیربکس های سقف گلخانه در یک پک شامل یک موتور 24 ولتی به همراه یکگیربکس نسبتا آدابتور یا مبدل برق 220 ولت به 24 ولت می باشد و قادرند از 50 تا 100 متر در طول، پالستیک را حول یک محور جمع کنند. گیربکس های رول آپ این شرکت نیز در سه برند ایتالیایی، ترکیه ای و چینی درجه یک ارائه می گردد.

پوسته گیربکس های سقف گلخانه و گیربکس های رول آپ از جنس آ لومینیوم غیر قابل نفوذ در مقابل آب می باشد. در اینگیربکس ها نشت روغن وجود ندارد . الکتروگیربکس های پنجره گلخانه برای طول های مختلف گلخانه از 40 متر تا بیشتر از 120 متر قابل ارائه می باشد. به دلیل رطوبت باالی گلخانه موتور مناسب برای این گیربکس ها بایستی IP55 باشد. گیربکس های سقف گلخانه در پک کامل شامل گیربکس، الکتروموتور، شافت خروجی ومیکرو سوئیچ ها ارائه می شود. الکتروگیربکس های پنجره گلخانه شرکت فامکو دارای4 تیپ عملکرد می باشد:

تیپ یک: الکتروگیربکس سقف گلخانه با طول استاندارد 40 تا 50 متر این تیپ الکتروگیربکس پنجره دارای گشتاور تولیدی 300 نیوتن بر متر و با قطر شافت 25 میلی متر و با درجه حفاظت IP55 در مقابل رطوبت و دارای سیستم روانکاری بدون نیاز به سرویس به مدت 5 سال با بدنه ی آ لومینیوم مقاوم در برابر رطوبت تا 98 %می باشد.

دور خروجی پیشنهادی 7 rpm می باشد. در این دور تنش های محیطی برای گیاه در زمان باز و بسته شدن پنجره های سقفی و همچنین کاهش محسوس لرزش و استهالک سازه را به همراه دارد.

تیپ دو: الکتروگیربکس سقف گلخانه با طول استاندارد 50 تا 60 متر اینتیپ الکتروگیربکس پنجره ای دارای گشتاور تولیدی 350 نیوتن بر متر و با قطر شافت 25 میلمتر و با درجه حفاظت IP55 در مقابل رطوبت و دارای سیستم روانکاری بدون نیاز به سرویس به مدت 5 سال با بدنه ی آ لومینیوم مقاوم در برابر رطوبت تا 98 %می باشد. دور خروجی پیشنهادیrpm7 می باشد.

در این دور تنش های محیطی برای گیاه در زمان باز و بسته شدن پنجره های سقفی و همچنین کاهش محسوس لرزش و استهالک سازه را به همراه دارد.

تیپ سه: الکتروگیربکس سقف گلخانه با طول استاندارد 60 تا 90متر این تیپ الکتروگیربکس پنجره دارای گشتاور تولیدی 450 نیوتن بر متر و با قطر شافت 28 میلی متر و با درجه حفاظت IP55 در مقابل رطوبت و دارای سیستم روان کاری بدون نیاز به سرویس به مدت 5 سال با بدنه ی آلومینیوم مقاوم در برابر رطوبت تا 98 %می باشد. دور خروجی پیشنهادیrpm7 می باشد. در این دور تنش های ی محیطی برای گیاه در زمان باز و بسته شدن پنجره های سقفی و همچنین کاهش محسوس لرزش و استهالک سازه را به همراه دارد.

تیپ چهار: الکتروگیربکس سقف گلخانه با طول استاندارد 90 تا 120متر اینتیپ الکتروگیربکس پنجره دارای گشتاور تولیدی 550 نیوتن بر متر و با قطر شافت 35 میلی متر و با درجه حفاظت IP55 در مقابل رطوبت و دارای سیستم روانکاری بدون نیاز به سرویس به مدت 5 سال با بدنه ی آ لومینیوم مقاوم در برابر رطوبت تا 98 %می باشد. دور خروجی پیشنهادیrpm7 می باشد. در این دور تنش های محیطی برای گیاه در زمان باز و بسته شدن پنجره های سقفی و همچنین کاهش محسوس لرزش و استهالک سازه را به همراه دارد. گیربکس های فوق در یک پک کامل شامل گیربکس، الکترو موتور، شافت خروجی ومیکروسوئیچ ارائه می گردد.

ورود یا عضویت در سایت
افزودن محصول به سبد خرید
پرداخت بخشی از هزینه جهت کارشانسی اولیه
بررسی صحت و اصالت محصولات توسط کارشناس
پرداخت مابقی هزینه و هزینه ارسال
ارسال سفارش