بستن
سبد خرید

مرکز خرید پمپ آب جتی، بشقابی و دو پروانه سانترفیوژ و کاربرد در مصارف خانگی، صنعتی، کشاورزی و ....

مرکز خرید پمپ آب جتی، بشقابی و دو پروانه سانترفیوژ و کاربرد در مصارف خانگی، صنعتی، کشاورزی و ....

۱۴۰۰/۰۳/۱۸ مرکز خرید پمپ آب جتی، بشقابی و دو پروانه سانترفیوژ و کاربرد در مصارف  خانگی، صنعتی، کشاورزی و .... پمپ به دستگاهی مکانیکی گفته می‌شود که با استفاده از نیروی برق یا الکترونیک سیالی که از درون آن حرکت می‌کند را با انرژی زیاد عبور می‌دهد. اجزای تشکیل دهنده پمپ آب خانگی یک سلسله قوانین مکانیکی را دنبال می‌کنند تا سیال با شتاب از خروجی پمپ خارج شود. این پمپ در واقع انرژی را به سیال انتقال می‌دهد و فشار آن را افزایش می‌دهد.

هر یک از این پمپ ها قدرت یکسانی دارند و توانایی انتقال سیال را تا ارتفاع مشخصی انجام می دهند که بسته به مدل پمپ که در واقع اجزا تشکیل دهنده پمپ آب خانگی تعیین کننده این مدل هستند این قدرت را متفاوت می کند. بنابراین هرگاه نیاز باشد تا قدرت حرکت و پرتاب آب را در لوله و یا اتصالاتی مکانیکی افزایش بدهند از یک پمپ بسته به نیاز آن استفاده می کنند. در مصارف خانگی از پمپ به عنوان یک عامل ایجاد فشار آب خانگی استفاده می شود.

پمپ ها را به طریق گوناگون طبقه بندی می کنند و هر کس به سلیقه و بر اساس معیاری انتخابی اقدام به طبقه بندی پمپ های می کند ولی رایج ترین و عمومی ترین نوع طبقه بندی پمپ این است که پمپ ها را بر اساس نحوه انتقال انرژی به سیال طبقه بندی کنیم. این پمپ هال وظیفه انتقال انرژی به سیال را بصورت پشت سر هم و دائمی انجام می دهند

پمپ آب بشقابی یکی از انواع پمپ های کاربردی جهت رفع مشکل افت فشار آب می باشد. همانطور که می دانید، یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد امروزه و به خصوص در فصل تابستان با آن روبرو هستند، افت فشار آب می باشد که می تواند به دلایل متعددی ایجاد شود. حتما برای شما نیز اتفاق افتاده است که در هنگام حمام و یا شستشوی ظروف با این مشکل روبرو شده باشید. این افت فشار می تواند عامل بیرونی یا داخلی داشته باشد. افت فشار آب ناشی از کاهش میزان آب ورودی از لوله های شهری، عامل بیرونی است و تنها راهکار استفاده از پمپ آب می باشد که تا اندازه ای می تواند این مشکل را برطرف کند.

انواع پمپ آب بر حسب ساختار

پمپ آب محیطی

پمپ آب محیطی نوعی از پمپ آب خانگی که حدواسطی از عملکرد بین پمپ آب سانترفیوژی و جابجای مثبت را دارا می باشد. این پمپ معمولا بصورت نیم اسب در بخشی از موارد بصورت بعنوان پمپ آب صنعتی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

پمپ آب بشقابی

توضیحات مربوط به پمپ آب بشقابی در ذیل به تفضیل بیان می گردد.

پمپ آب جتی

پمپ آب خانگی و یا صنعتی جتی نوعی از پمپ سانترفیوژی می باشد که بدلیل بدنه باریک که دارد سبب افزایش فشار در انواع مصارف می گردد. پمپ آب جتی معمولا بصورت عمیق و کم عمق ساخته می شوند که نسب ته پمپ آب بشقابی آب را در حجم کمتر و در فشار و ارتفاع بیشتر منتقل می کند. و دارای صدای بیشتری نیز می باشد.

پمپ آب دو پروانه سانترفیوژی

یک پمپ آب گریز از مرکز دو پروانه گریز از مرکز می باشد که با داشتن چندین پروانه پشت سر هم آب در مجتمع های بزرگ در حجم بیشتر و ارتفاع بالا تر انتقال می دهد.

پمپ آب بشقابی

آب بشقابی از جمله تجهیزات مکانیکی پرکاربرد در منازل مسکونی است که جهت رفع مشکل افت فشار آب که مشکلی شایع در غالب شهر های ایران است، مورد استفاده قرار میگیرد. نحوه عملکرد این پمپ آب خانگی به این صورت است که بعد از ورود سیال پروانه شروع به چرخیدن می کند و به سیال انرژی داده و از طریق نیروی گریز از مرکز مایعات را با فشار بیشتر در امتداد محور آن به سمت خروجی پمپ پرتاب می کند. سرعت انتقال سیالات در همه پمپ های بشقابی یکسان نیست، در واقع فشار و سرعت آب به چند عامل بستگی دارد که عبارتند از

تعداد بزرگی قطر پروانه های پمپ بشقابی

دهانه خروجی پمپ آب بشقابی

توان پمپ بشقابی)اسب بخار)

در برخی مدل ها پمپ آب بشقابی دو پروانه وجود دارد که در این حالت، میزان آبدهی با فشار و سرعت بیشتری انجام می گردد، به طوری که آبدهی تا ارتفاع 33 متر و قدرت مکش به 6 تا 7 متر می رسد. امروزه به دلیل وجود ساختمان های بلند، غالبا طبقات با کمبود فشار آب مواجه هستند؛ به همین دلیل وجود یک پمپ آب خوب جهت افزایش فشار آب ساختمان یا تقویت فشار آب خانگی، بسیار با اهمیت است.

پمپ آب بشقابی و عملکرد های آن

پمپ آب بشقابی در دو مدل سانتریفیوژ و جابجایی مثبت جهت انتقال سیالات تمیز و غیر خورنده مانند آب، روغن، حلال ها در زمینه مصارف خانگی و صنعتی نظیر تامین آب، آبیاری باغ، انتقال سیالات به بخش های مختلف تاسیسات، کاربرد دارد

بیشترین پمپ آب بشقابی مورد استفاده در ساختمان، مدل سانتریفیوژ می باشند و برخی نیز در شرایط خاص از پمپ های جابجایی مثبت استفاده می شود. همانطور که در بخش های قبل ذکر شد، پمپ آب بشقابی سانتریفیوژ تنها برای پمپاژ مایعات روان تر و با گرانروی پایین مناسب بوده و در صورت استفاده برای مواردی که شامل انتقال جامدات و یا مایعات با ویسکوزیته بالا، می تواند باعث سایش بیشتر پروانه و شافت درایو شود

در مدل جابجایی مثبت، برای اینکه دبی یا آبدهی پمپ بیشتر شود، باید از پمپ در عمق کم استفاده کرد؛ به عبارتی اگر عمق آب کمتر باشد، دبی آن بیشتر خواهد شد. همچنین استفاده از پمپ بشقابی مدل جابجایی مثبت در خانه هایی که فشار آب کمی دارند، بهتر است

جالب است بدانید که اغلب انواع پمپ های جابجایی مثبت، ذاتا خود راه انداز(خود مکش ) هستند، به این معنی که می توانند بدون نیاز به پر شدن خط لوله مکش و حذف گاز های غیر قابل میعان از آن (قبل از راه اندازی پمپ)، در بالای سطح مایع پمپ شونده واقع شوند. بنابراین، این نوع از پمپ ها را می توان بدون نیازبه وجود هیچ تجهیزات خاص هواگیری خارجی به راحتی در بالای مخازن انتقال نصب کرد

برخی از برند های برتر تولید کننده انواع پمپ آب بشقابی عبارت اند از

پمپ پنتاکس بشقابی

پمپ بشقابی ابارا

پمپ بشقابی داب

پمپ بشقابی لیو

پمپ آب پنتاکس

پمپ آب دیزل ساز

پمپ بشقابی کالمو

پمپ آب بشقابی به دلیل برخورداری از طراحی ساده، دسترسی نگهداری و تعمیر آسان، از جمله پرمصرف ترین مدل های پمپ آب به شمار می رود. بکارگیری این پمپ ها، راه حلی ساده و ارزان قیمت برای تقویت و افزایش فشار آب خانه شما می باشد.

ویسکوزیته مناسب برای پمپ های بشقابی چقدر است؟

یک پمپ مناسب بشقابی از ویسکوزیته مناسب بین 0.1 تا 200 برخوردار می باشد.

طرز کار پمپ بشقابی

قلب تپنده پمپ آب بشقابی، پروانه می باشد که متشکل از یک سری منافذ منحنی شکل است. این پروانه ها معمولا بین دو دیسک تعبیه می گردند. در این نوع پمپ، فشار مایع افزایش یافته و در حین چرخیدن از بین مجموعه ای از شیارهای ثابت اطراف پروانه خارج می شود. پروانه که از طریق یک شفت درایو به یک موتور متصل شده و با سرعت بالا ( چیزی حدود 500 تا 5000 دور در دقیقه) چرخانده می شود.

حرکت چرخشی پروانه، مایع را از طریق لبه پروانه در داخل پمپ شتاب داده و آن را با فشار و سرعت بالا، به سمت خروجی هدایت می کند. با وجود اینکه مدل های سانتریفیوژ و جابجایی مثبت، با کاربری های متفاوتی طراحی شده اند، اما در هر دو مدل هدف، انتقال جریان مایع با فشار و تخلیه کنترل شده می باشد.

انواع پمپ آب بر حسب عملکرد

در ادامه به برسی انواع پمپ آب پرداخته و اطلاعات مفیدی در مورد تفاوت و کارایی آنها در اختیار شما قرار خواهیم داد. قبل از انتخاب این نوع از محصولات به شما پیشنهاد می کنیم که اطلاعات کاملی در مورد انواع آن به دست آورید تا بتوانید با توجه به نیازهای موجود مناسب ترین گزینه را در اولویت قرار دهید. پمپ های آب با توجه به کاربرد و ویژگی های منحصر به فردی که دارند، توانسته اند به طور عمده در مکان های مسکونی و اداری و صنایع گوناگون مورد استفاده قرار گرفته و به همین دلیل بازار فروش بالایی داشته باشند.

امروزه شرکت های مختلفی این نوع از محصولات را با در نظر گرفتن استانداردهای گوناگون، درکیفیت و ابعاد مختلف تولید می کنند. هر یک از انواع پمپ های آب با توجه به اصولی که در ساخت آنها در نظر گرفته شده است، دارای کارکرد متفاوتی هستند. در یک دسته بندی کلی می توان پمپ های آب را در دسته جداگانه طبقه بندی کرد.

پمپ آب خانگی

پمپ آب صنعتی

پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی یکی از انواع پمپ آب می باشد که نیروی جریان برق را به نیروی مکانیکی تبدیل می کند و از اصلی ترین کاربرد آن می توان به افزایش فشار آب در ساختمان های اداری و مسکونی اشاره کرد. این نوع از محصولات در ابعاد و سایزهای گوناگونی تولید می شوند و با توجه به کارایی که دارد، هزینه متفاوتی برای خرید آنها پیشنهاد می شود. کمبود فشار موجود در ساختمان ها با استفاده از این محصول به راحتی برطرف می شود. امروزه در بسیاری از ساختمان ها به ویژه در کلانشهرها به کارگیری پمپ های آب یکی از الزامات اصلی برای اطمینان از انتقال آب به همه بخش ها است. پمپ های آب خانگی دارای انواع مختلفی هستند که از مهمترین آنها می توان موارد زیر را نام برد:

پمپ آب خانگی بدون صدا

پمپ آب خانگی نیم اسب

پمپ آب خانگی یک اسب بخار بشقابی

پمپ آب جتی یک اسب بخار

پمپ آب خانگی یک اسب بخار دو پروانه

پمپ آب خانگی یک و نیم اسب بخار دو پروانه

پمپ آب خانگی دو اسب بخار

پمپ آب صنعتی

پمپ آب صنعتی از دیگر انواع پمپ آب می باشد که با قابلیت ها و ظرفیت بیشتر در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از پمپ ها نیز با توجه به کاربردهایی که دارند در مدل های مختلف تولید و به فروش می رسند. پمپ های آب صنعتی به طور عمده در کارخانه ها، زمین های کشاورزی و صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از محصولات با توجه به این موضوع که باید فشار آب را برای مسافت طولانی و مقدار زیاد تحت کنترل قرار دهد. به طور عمده در ظرفیت های بالا تولید و طراحی می شوند. قابلیت های ویژه آنها سبب شده که پمپ های صنعتی گزینه مناسبی برای مصارف مختلف باشد. به عنوان مثال برای تامین آب برای آتش نشانی این نوع از محصولات می تواند بسیار کارساز باشد.

تفاوت پمپ آب خانگی و صنعتی چیست

انواع پمپ آب با توجه به کاربرد آنها در استانداردهای مختلف ساخته می شوند. پمپ های خانگی در مقایسه با پمپ های صنعتی معمولا در ابعاد و ظرفیت های کوچکتری تولید می شوند. نمونه های صنعتی این نوع از محصولات دارای کارایی و قابلیتهای بیشتری هستند زیرا قرار است از آنها در مقیاس های بزرگتری استفاده شود. هر کدام از این محصولات با توجه به نوع کاربردی که دارند گزینه مناسبی می باشد. به منظور بهره مندی از کارایی آنها به طور مطلوب به شدت پیشنهاد می شود که فروشگاه های معتبر را هدف قرار دهید تا بتوانید محصولات اصل و با کیفیت را خریداری کنید.

خرید انواع پمپ آب

به منظور خرید انواع پمپ آب پیشنهاد می کنیم که ابتدا نیاز های موجود را مشخص کنید و متناسب با شرایط موجود مناسب ترین گزینه را در اولویت قرار دهید، سهل انگاری در این مورد می تواند به خسارت های بیشتری منجر شود. زیرا اگر پمپ آب انتخاب شده کارایی و کیفیت لازم را نداشته باشد عملا بدون استفاده خواهد بود و نمی توانید از مزایای این نوع از محصولات به مقدار قابل ملاحظه ای بهره مند شوید اطلاعات کامل در مورد مشخصات و قیمت پیشنهادی برای هر یک از محصولات موجود در لیست فروش درج شده است.

سوالات متداول در مورد انواع پمپ آب

کدام یک از انواع پمپ آب برای خرید گزینه مناسبی است؟

برای پاسخ دادن به این سوال باید در ابتدا نیازهای موجود مشخص شود، با توجه به شرایط موجود مقایسه ظرفیت و کارایی هر یک از پمپ های آب می توان گزینه مناسبی را انتخاب کرد.

قیمت انواع پمپ های آب چقدر است؟

هزینه درخواستی برای پمپ های آب صنعتی در بیشتر مواقع از پمپ های آب خانگی بیشتر است. به منظور اطلاع از قیمت پیشنهادی برای این محصولات با ما در تماس باشید.

ورود یا عضویت در سایت
افزودن محصول به سبد خرید
پرداخت بخشی از هزینه جهت کارشانسی اولیه
بررسی صحت و اصالت محصولات توسط کارشناس
پرداخت مابقی هزینه و هزینه ارسال
ارسال سفارش